Välja själv ? :)

Har tänkt lite på detta om kring gymnasievalen nu som niorna ska göra ;) Jag var med om denna press förra året och nu är min bästis i samma situation.
Man får tips över allt, folk som tycker hit och dit osv osv... kan bara fortsätta. Men tyvärr är det i vissa fall att man vill bara gå med sin/sina kompis/kompisar och väljer samma som de/dem och ångrar sig efter det. Inget som hänt mig ;) Men har hört om detta och skolan går inte så bra då. Man kanske är med sin kompis, men det är ju inte den utbildningen man vill ha!

Detta valet hänger faktiskt på ens framtid vad folk än säger! Så ni som ska söka gå efter det ni vill! Tänk på att ni kan ändra er under tre år, så välj en linje som ger er möjligheterna till er dröm nu och om ni ändrar er så kan ni fortsätta den utbildningen och låta er dröm slå in :D

Och ni som känner folk som söker. Säg inte jag tycker detta! Gör si gör så! vet hur jobbigt det är och min kompis har blivit GALEN på mig :P Så säg inget till personen om den inte frågar och om du verkligen vill tipsa om en skola, gå på öppet hus ;)

Men man gör som man själv vill! eller hur?! :D Men detta är bara mina åsikter, tankar, tips... aa vad ni nu vill ha det till ;) Ha det gött! :)

Nu när detta publiceras är jag på dop där Madde är fadder! :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0