Att säga Nej!

Att kunna säga nej på ett snällt sätt kan vara svårt. Men att ljuga för att slippa säga nej är inte okej. Personen i fråga ska få veta sanningen även om den kan svida ibland ;)
T.ex. om en kompis vill göra något och du inte vill, säg nej jag vill inte idag, istället för att ne jag ska... och sedan hitta på en ursäkt.

Eller något som är en helt annan sak men endå hör till att säga nej, är till exempel när en person säger att den gillar dig men du känner inte detsamma. Då ska man verkligen inte hitta på någon ursäkt. Även om man vet att personen kommer bli sårad vet man att den vill höra sanningen. Fast man kan ju säga det på ett lite snällare sätt, även att personen kommer bli sårad. Då behöver personen inte bli sårad ännu mer av ett dumt "nej".

Tror ni hänger med va? :P Säg nej om du inte vill, du ska göra och gå med på det du vill och inte något som någon annan vill ;) Ha egen vilja och stå upp för dig själv! :D
Jag säger nej och står upp för mig själv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0