Tävlingåret 2011 :)

2011-02-06
Vi började detta tävlings år i Jönsköping på Jönköpings fältrittsklubb. Hoppade två L:B och fick fyra fel i båda. Fick ett stopp i varje pga att jag ville för mycket och bara drev -.- Så Ringo gjorde rätt i att stanna ;)

2011-02-20
Åkte jag till Kungsbakca själv med pappa och hoppade bara en L:B. Rundan var super fin! Tills Ringo tycker det blev lite tråkigt till sista hindret som var en kombination och drog gärnet x) Tog båda bommarna med sig, men han var toppen endå :)

2011-03-05
Sedan fick vi ett stort bakslag i Alingsås och vägrade ut oss i båda klasserna -.- Men vi gjorde det för att Ringo hade fått ont i ryggen. Han fick det för att sadeln låg fel. Så han fick vila lite och mamma tömkörde honom så att han fick mer muskler ;) Vi fixade även sadeln :)

2011-03-26 & 27
När han byggt upp ryggmuskler åkte vi till Troya där Stenungsunds hoppryttarförening hade tävlingar. Då var jag med i Mountain horse cup och fick inte alls några bra poäng x) Men vi fick en felfri runda som jag är nöjd med :) Hoppade en klass dagen efter och fick tyvärr ett stopp -.- Jag klantade mig! Men sådant händer ;)



2011-04-17
Då åkte vi till Nordhallands ridklubb och hoppade en L:B och en L:B+5. I L:B gick vi nolla och fick en 3:e plats!! :) Sedan fick vi en jättefin runda till i L:B+5, men tyvärr var underlaget ur uselt så vi halkade väldigt mycket. Vi fick ett pet. Men det är jag jätte nöjd över ;) Det var jag som blev passiv när det var så halt. Men Ringo skötte sig grymt :D



2011-05-01
Lilla Edet var vi i då ;) Hoppade en L:B. Fick en fin runda i grunden och omhoppningen blev väl sådär. Fick ett stopp för att jag bara drev och släppte i handen. Men annars var jättefin :)<3

2011-07-21, 22 & 23
Då åkte vi ner till Varnerg i ösregnet. Ringo var jättefin :D Det var första gången vi hoppade på gräs och var på meeting ;) Då hoppade vi L:B, L:B+5 och L:C+5 för att vi kom inte till finalen sista klassen. I L:B fick vi ett pet, I L:B+5 vägrade vi ut oss för att Ringo blev livrädd för en sandfläck som de lagt ut framför hindret -.- Sedan sista dagen i L:C+5 Fick vi en TOPPEN runda och fick bara ett pet på första hindret i omhoppningen ;) Det hade blivit så lerigt framför hindret så när Ringo skulle skuta ifrån med bakbenen gled de bara iväg. Men han skötte det jättefint! :D Med den rundan fick vi en andraplats! ;)






2011-07-29
Åkte vi till Ale-jennylunds ridklubb och hoppade L:B och debuterade L:A! :D Fick en felfri runda i L:B och kom precis utanför plasering ;) Sedan i L:A fick vi också en TOPPEN debut med bara ett pet, som var mitt fel. Jag lättade på handen mot sista hindret -.- Klassiker asså :P Kom precis utanför placering med den rundan också :)Han var skit fin den dan!! :D<3

JÄTTE dålig kvalitet på filmen tyvärr :-/






2011-10-01 &02
Då åkte vi ner till Laholm och var där i två dagar :) Jättefin anlägging måste jag bara säga ;) Då hoppade jag L:B+5 & L:A första dagen och L:B & L:A andra dagen. Första dagen i L:B+5 gick vi nolla och fick en jättefin runda! :) Då tog jag det lugnt för att vi skule få se hur det såg ut på banan osv. Sedan i L:A gick vi nolla i grunden och fick 10 fel i omhoppningen. Jag och Ringo blev för taggade och då blev det pannkaka :P

Andra dagen gick det bättre ;) I L:B fick vi en TOPPEN runda och gick felfritt. Då fick vi även en 3:e plats! :D L:A sedan var våran första Nationella start ;) Båda var lite trötta efter de andra tre klasserna men höll ihop det bra :) Vi fick ett pet, för att vi fick lite balans problem och hamande fel. Men han var JÄTTE fin! <3













2011-10-23
Då åkte vi ner till Varberg för att bara hoppa en L:A efter GP-ponny kvalet ;) Då gick det GRYMT bra! :D Vi fick en felfri runda och VANN!! :D Är jätteglad för det ;D Fina Ringo <3




2011-11-03, 04, 05 & 06
Åkte vi ner till Borås på Änglahoppet och hoppade en klass varje dag ;) L:A, L:A, L:A+5 och L:A :) Första L:A gick vi felfritt och är riktigt nöjda ;) Satstade inget den klassen utan ville bara komma runt :) Andra L:A fick vi tyvärr ett pet. Banan var klurig och det var tredje gången vi hoppade en nationell bana tillsammans ;) I L:A+5 fick vi tyvärr två pet. Men det var också mitt fel, jag hade inte så bra koll på avståndet som jag borde haft. Men man lär sig av sina misstag.
Sista L:A gick skit. Båda var jätte trötta speciellt jag. Jag red som en kratta och vi fick 3 pet -.- Måste få bättre fokus och kunna vara lugn även om jag är trött ;)

Har bara film på L:A+5 ;)



2011-11-12
Då åkte vi till Alingsås och hoppade L:B & L:A ;) L:B gick jättebra, fick bara ett pet i omhoppningen för att jag skulle testa en omhoppnings sväg x) Sedan i L:A vet jag inte vad som hände, jag blev bara jätte sur och då börjar ju Ringo stanna. Ingen vill ju hoppa med en sur ryttare på ryggen ;) Så vi vägrade ut oss. Men allt handlar ju om att jag måste få bättre okntroll på mitt humör om jag blir sur ;P


Detta året har varit j*vligt lärorikt ;) Det är bara att lära sig av misstagen och inte göra om dom. Som kan vara lite svårt ibland x) Men det är bara att försöka och ta nya tag nu till det nya tävlingåret 2012! :D
Ni får klara er med de filmklipp jag lagt ut ;) Youtube dampar fortfarande för min del -.- Ha det gött! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0